ニュース

ホーム > ニュース > 今回の大雨による被災の状況の確認及び授業の取り扱い(お知らせ)

今回の大雨による被災の状況の確認及び授業の取り扱い(お知らせ)

学生の皆さん


今回の大雨により岡山県内に大きな被害が発生している状況です。
学生の皆さんの状況を把握するため、被災に遭った学生の方は所属の研究科・学部に一報をお願いします。
また、明日7月9日(月)の授業については、交通機関の運行休止の場合は公欠の扱いになりますので、通学経路を確認の上、無理をしないように十分に注意をして下さい。
【公欠の取扱】https://www.okayama-u.ac.jp/tp/life/kouketsu_01.html

なお、今回の大雨の対応について大学から新たな決定事項がある場合は、メール、ホームページで連絡しますのでよく確認してください。

----------------------------------------------------
Dear Students:

 The disastrous heavy rain over the last few days has been causing severe damages to many parts of Okayama Prefecture. In order to get a grasp of the situation of our students, please report to the faculty/graduate school you belong to if you have been suffering any damage or affected by the disaster.
Also, if public transportation had been suspended tomorrow (Mon, July 9) and you are unable to make it to classes, it will be considered as an authorized absence from class; therefore, please take extra caution and care for your safety when you commute to school.
 [About Authorized Absence]
 https://www.okayama-u.ac.jp/tp/life/kouketsu_01.html

 Please, regularly check your email and/or University Website as there maybe further instruction regarding countermeasures for the heavy rain by the University.

【本件お問い合わせ先】
学務部学務企画課教育支援グループ
電話:086-251-8423
Mail:daf8423@adm.okayama-u.ac.jp

Academic Planning Division, Academic Affairs Department
Okayama University
TEL:086-251-8423
Mail:daf8423@adm.okayama-u.ac.jp